Запам'ятай
Основні комунікативні вміння та навички, які необхідні в практичній діяльності лікаря:
- вміння проводити бесіду з пацієнтом;
- вміння керувати своїми психічними станами і переборювати психологічні бар'єри;
- достатнє розуміння індивідуально-психологічних особливостей пацієнтів і вміння їх враховувати;
- вміння проникати у внутрішній світ пацієнта;
- вміння проявляти співчуття (емпатувати) пацієнтові щодо його захворювання;
- вміння вислухати і дати пораду пацієнту;
- вміння аналізувати усі компоненти своєї діяльності і себе як особистість та індивідуальність.
Уміння англомовного ділового спілкування майбутніх лікарів
Уміння англомовного ділового спілкування майбутніх лікарів розуміються як здатність майбутніх лікарів здійснювати професійно-зорієнтовані мовленнєві та немовленнєві дії в говорінні англійською мовою, будувати професійно спрямовану англомовну комунікацію з урахуванням національно-культурних особливостей ділового спілкування в галузі медицини, яка передбачає вміння:
- вступати в діловий контакт з пацієнтами чи колегами, підтримувати і коректно завершувати його,
- встановлювати зворотній зв'язок з пацієнтами, проводити системне опитування, давати поради, виявляти проблеми, пов’язані зі станом здоров’я, відповідати на запитання щодо лікування, заспокоювати пацієнта, запевняти в надійності запропонованих послуг;
- констатувати симптоми та ознаки захворювання, декодувати інформацію, надану пацієнтом, правильно інтерпретувати клінічну інформацію, ставити діагноз, давати роз’яснення;
- надавати рекомендації стосовно лікування, аргументовано висловлювати свою думку, пояснювати причину хвороби та прогнозувати результати одужання, коментувати та аналізувати методи лікування, робити власні висновки;
- вести ділове медичне телефонне спілкування (з’ясування розкладу прийому лікаря; запис на прийом до лікаря, уточнення рекомендацій щодо прийому ліків, замовлення медичного обладнання та ліків);
- давати розпорядження, накази, інструкції;
- проводити медичні консультації, спільні обстеження, консиліуми.
Как сделать общение с пациентом максимально эффективным?
Можно ли научить общению? Некоторые рекомендации уже прозвучали, еще несколько таких советов приведены ниже.
- Попытайтесь узнать причины подсознательной тревоги пациента. Помогите разобраться в них, переводя проблему на уровень сознания.
- Попробуйте дать пациенту конкретные инструкции о том, что делать, к чему стремиться, как себя вести.
- Беседуя с пожилыми людьми, не напоминайте им о возрасте. Разговор должен быть неспешным, вопросы следует задавать конкретные, требующие однозначного ответа.
- Постарайтесь избегать одних лишь устных советов, запишите рекомендации по режиму, диете, медикаментозной терапии на листе бумаги.
- Попробуйте разъяснить необходимость ограничения, по возможности, контакта с разрушающими психику факторами (избыточная информационная нагрузка, стрессы и так далее).
- Постарайтесь убедить пациента, что для сохранения и улучшения здоровья необходим комплексный подход, в том числе немедикаментозные меры. Свежий воздух, лес, солнце – вот лишь некоторые из факторов, способных повлиять на самочувствие.